;

إيمان العاصي تكشف كواليس مشهد المواجهة مع محمد رمضان في جعفر العمدة

  • تاريخ النشر: الجمعة، 12 مايو 2023
إيمان العاصي تكشف كواليس مشهد المواجهة مع محمد رمضان في جعفر العمدة

 حلت الفنانة إيمان العاصي ضيفة على الإعلامية منى الشاذلي ببرنامجها معكم على شاشة سي بي سي وكشفت العاصي عن بداياتها في الوسط الفني، موضحة أنها دخلت المجال ليس حباً في التمثيل ولكن بهدف إزعاج خطيبها الذي كانت على خلاف معه خلال تلك الفترة.

وقالت: "أنا في الجامعة كان عندي صديقة بتشتغل موديل وكانت رايحة تعمل جلسة تصوير، وأنا وقتها كنت متخانقة مع خطيبي ومكتئبة فقلت لها خديني معاكي أنا عايزة اتصور، روحت عملت الفوتوشوت ده وعارفه إن هو هيجننه، وعارفه إننا هنرجع كده كده، بس صاحبتي قالت لي المصور كلمني وعاوز يحط صورتك على غلاف المجلة قلت لها حطيها عشان يتغاظ أكتر".

وعن أول دور تقوم بتقديمه على الشاشة قالت إنه كان بصحبة الفنانة رغدة، وقالت: "اللي نزل الصورة على المجلة وقتها كتب إني بحب التمثيل واشتغلت موديل، فخطيبي جاب المجلة وجالي واتخانقنا".

وعن ترشيحها لدور بنت الفنانة رغدة، قالت: "عقب نزول الصور على غلاف المجلة، المخرج خالد بهجت شاف الصور وكلمني بعدها وقالي عاوزينك في مسلسل هتقومي بدور بنت الفنانة رغدة، فقلت حلو هو ده اللي هيجيب أجل خطيبي من الغيظ.. ودخلت أمثل عشان أضايقه، بس كملت للنهاية".

وعن دورها في مسلسل جعفر العمدة، الذي حقق نجاحاً كبيراً في رمضان وتصدرت الحلقات سنب الأكثر مشاهدة، قالت العاصي أن جميع مشاهد الشر تم الانتهاء منها في بداية تصوير المسلسل،قائلة في تصريحاتها: "أول مشهد صورته كان مشهد المواجهة مع جعفر اللي في النهاية، كلنا صورنا النهاية في بداية المسلسل".

وبشأن الجدل الذي أثير حول تغيير نهاية المسلسل، قالت: "مفيش نهاية اتغيرت لأن صورناها أول حاجة، هو فقط مشهد اتضاف في أحداث المسلسل لكن مفيش أي نهاية اتغيرت، وإلا هنبقى بنغير المسلسل كله".

وقالت عن ماحدث لها بسبب دور دلال في المسلسل الرمضاني الشهير: "كان بيجيلي رسايل تهديد بعد ما اتعرف إني السبب ورا بلال شامة، رسايل إنه لو مرجعتيش ابن جعفر العمدة إحنا هنخطف بنتك، إحنا هنجيب عنوانك.. وهكذا.. رسايل حقيقية جداً".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CBC Egypt (@cbcegypt)

اشترك في قناة رائج على واتس آب لمتعة الترفيه