;

شيرين ترقص على أنغام الغزالة رايقة في حفلها الأخير

  • تاريخ النشر: الإثنين، 10 أكتوبر 2022
شيرين ترقص على أنغام الغزالة رايقة في حفلها الأخير

 تداول عدد من مستخدمي منصات السوشيال ميديا المختلفة مقطع فيديو من حفل الفنانة المصرية شيرين عبدالوهاب على مسرح أوبرا جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا.

الفيديو المتداول سجل لحظة رقص الفنانة المصرية على أنغام أغنية الغزالة رايقة والتي قدمها الطفل محمد أسامة، وظهرت شيرين وهي ترقص وتتمايل على المسرح خلال تقديم أسامة للأغنية الشهيرة.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @treends.in.egypt

وعلى المسرح أيضاً احتفلت شيرين بعيد ميلادها، بحضور والدتها وابنتيها، إذ مازحتهن: "أمي بتقولي فرحانة على إيه.. عندى 42 سنة.. لا عندى 39".

وتقول كلمات الأغنية: " الغزالة رايقة ما الناس الحلوه سايقة يا سيدي يا جماله ماله ضغط كتير عليه ماتقرب مني حبه لا لسه شوية حبة طب وحياة المحبة مادام، جيت جنبي خلاص خليك الطلبة دي لا ده قلبي الطلبة دي لا ده قلبي بيدق ورا المقسوم الدلع له ناسه متاسسين بأساسه".

وكانت شاركت الفنانة شيرين عبدالوهاب والطفل محمد أسامة في تقديم أغنية "وأنت ماشي في سيناء حاسب"، خلال فعاليات الندوة التثقيفية للقوات المسلحة  احتفالاً بنصر أكتوبر المجيد.

وجاءت كلمات الأغنية: " وأنت ماشي في سيناء حاسب.. رمل سيناء كله دم.. من زمان مات هنا خال وأب وابن عم.. وناس كتير مش معدودين.. وجد كان شايل في جيبه مكتوب عليها اية من سورة ياسين.. جدتك تدعيله يرجعله يرجع وهو نفسه في الشهادة.. تدعي هي بس هو عمره قال أمين.. وأنت في سيناء حاول تفتكر مات هنا مين، وانت ماشي في سيناء ادعي واحنا وياك نقول أمين.. كل شبر في سيناء غالي.. أرضها ملهاش مثيل.. شمسها وضحكة نهارها ونور قمرها في ليل طويل.. شوف بساطة أهلها والطبيعة وسحرها.. أو جمال الجو فيها ولا مية بحرها.. وأنت ماشي في سيناء ادعي.".

وكانت في وقت سابق شوقت شيرين متابعيها وجمهورها للحفل، رسالة قالت: "وحشتوني جداً، إن شاء الله هكون معاكم في حفلة يوم ٨-١٠ في جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا"، وتستعد شيرين عبدالوهاب لعرض حلقتها المميزة في برنامج صاحبة السعادة، مع إسعاد يونس، وذلك على قناة "DMC".

اشترك في قناة رائج على واتس آب لمتعة الترفيه