;

حسام حبيب ينفي التسجيل الصوتي المنسوب له بشأن أزمة شيرين عبدالوهاب

  • تاريخ النشر: الخميس، 20 أكتوبر 2022
حسام حبيب ينفي التسجيل الصوتي المنسوب له بشأن أزمة شيرين عبدالوهاب

رد الفنان المصري حسام حبيب على التسجيل الصوتي الذي نسب له مؤخراً، وتداوله عدد كبير عبر منصات السوشيال ميديا بشأن موقفه من الأزمة الأخيرة التي تتعرض لها زوجته السابقة الفنانة شيرين عبدالوهاب.

وأكد حسام حبيب أن التسجيل المتداول غير صحيح ومفبرك وقال في تصريحات لأحد المواقع المصرية إنه سيقف بجانب شيرين في أزمتها ولن يتركها.

وقال في تصريحاته: "أنا عمري ما هسيب شيرين ولا أتخلى عنها في ظرف زي اللي هي فيه ده"، وعن التسجيل الصوتي، قال هذا الكلام غير صحيح ومفبرك.

وأكمل تصريحاته لموقع  "القاهرة 24" : "الكلام ده ميحصلش مني أبدا، مش أنا الشخص اللي ممكن يتخلى عن حد في مشكلة أو أزمة بيمر بيها".

كان تسجيل صوتي نسب للفنان حسام حبيب، قال فيه تعليقاً على أزمة شيرين عبدالوهاب: ""أنا تصدمت فيها صدمة عمري، ولا عاوز أسمع اسمها تاني ولا عاوز أشوفها في حياتي تاني، تنسى إنها عرفت واحد اسمه حسام في حياتها، ومن اللحظة دي معرفش حد بالاسم ده".

على جانب آخر، كانت والدة شيرين عبدالوهاب اتهمت حسام حبيب على إجبار ابنتها على التعاطي وقالت في تصريحات تليفزيونية لها مع عمرو أديب، ببرنامج الحكاية: "حسام حبيب ده شر أنقذوا بنتي منه".

وعن تعاطيها للمواد المخدرة قالت السيدة كريمة: "الاتنين بيسهروا هما الاتنين يشربوا وأنا اللي طلبت من ابني إنقاذ أخته وإنقاذ حياتها من حسام حبيب".

  قال محمد عبدالوهاب شقيق شيرين أن حسام السبب فيما وصلت له شقيقته، قائلاً: "دخلت أختي المستشفى عشان بتشرب مخدرات وأختي بتضيع  مني أنا ووالدتي".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MBC Masr (@mbcmasrtv)

 وعن علاقتها بزوجها السابق حسام حبيب، قال: "أختي واقعة في عصابة زوجها السابق حسام حبيب والمنتجة سارة الطباخ، حسام حبيب من أسبوع تصالح مع شيرين قضائي وتنازلت عن القضايا وهو لم يتنازل عن أي قضية وشيرين لسه مأجرة شقة في التجمع هي دي الشقة اللي جبتها منها، لأنهم بيتعاطوا هي وحسام حبيب فيها وماما هي اللي كانت بتخليني أسكت، وباست على رجلي وقالتلي انقذ أختك من حسام أختك بتضييع مننا".