;

رضوى الشربيني تدافع عن هيفاء وهبي: أيقونة الجمال

  • تاريخ النشر: الثلاثاء، 08 نوفمبر 2022 آخر تحديث: الأربعاء، 09 نوفمبر 2022
رضوى الشربيني تدافع عن هيفاء وهبي: أيقونة الجمال

 دافعت الإعلامية المصرية رضوى الشربيني عن الفنانة المصرية هيفاء وهبي عقب تعرضها لحملة من التنمر بسبب مجموعة من الصور التي انتشرت لها عبر السوشيال ميديا على هامش حفلها الأول في موسم الرياض.

وقالت الإعلامية المصرية، في تصريحات لبرنامج إي تي بالعربي: " أنا من جمهورها، وهي أيقونة في الموضة والجمال وشخص متواضع جدا، مش محتاجين ندافع عنها على قد ما محتاجين نقول للناس كفاية تصيد أخطاء"، وتابعت: "هيفاء وهبي ديفا بجمالها وحضورها المميز، ومش محتاجة حد يشكر فيها و لا على جمالها".

وأكملت: "هي دي الست اللي كنتوا بتنادوا بجمالها وشياكتها، يمكن مودها مكانش حلو، أو المكياج مش حلو أو الإضاءة، أيا كان السبب هي هيفا".

هي دي الست اللي كنتوا بتنادوا بجمالها وشياكتها، يمكن مودها مكانش حلو، أو المكياج مش حلو أو الإضاءة، أيا كان السبب هي هيفا"

وكانت وجهت هيفاء رسالة حادة للساخرين من صورها، وقالت: "شو بتقدروا تعلموا اعملوا اكتر او..خ من هيك بعد ما خلق واللي انتوا عاملينوا فيي وفي ملامحي، هو شبه نفسياتكم ، هيدا لون الحقد اللي فيكم مش ناقص غير تطلعولي انياب".

وأكملت رسالتها عبر خاصية انستا ستوري عبر حسابها الرسمي على انستغرام، قائلة: "حملة تشويه فاشلة شارك فيها نساء كتار وكمان رجال منسونة اكتر وان كان بتعبر عن شي فهي تعبير عن انكم ولاد ما شفتوا بحياتكم نقطة احترام".

وأكملت: "من اول صور ولعب بخلقتي والباقي انتوا عارفينه.. وبالآخر بيجيك واحد بيقلك مين دي؟ هي دي حقيقتها! ديه يا دكر اللي انت وغيرك بيتاكلوا عيش لما تجيبوا سيرتها وللبقية تتمة". 

اشترك في قناة رائج على واتس آب لمتعة الترفيه