أوس أوس يرثي نجله علي: كان أحلى حاجة في الدنيا

  • بواسطة: مي شاهين الأربعاء، 08 يوليو 2020 الأربعاء، 08 يوليو 2020
أوس أوس يرثي نجله علي: كان أحلى حاجة في الدنيا

بكلمات مؤثرة خرج الفنان المصري محمد أسامة الشهير بـ أوس أوس ليرثي نجله علي، بعد أسبوعين من وفاته في ظهوره الأول، عبر موقع الصور والفيديوهات "الانستقرام".

أوس أوس عن ابنه علي: كان أحلى حاجة في الدنيا

وكتب النجم المصري مصر أوس أوس: "مفيش كلام يتقال غير الحمد لله حته مننا سبقتنا في الجنة بإذن الله.. ربنا استرد وديعته وكان أحلى حاجة في الدنيا بس مايتعزش أكيد على اللي خلقه ولا هنكون أحن عليه من ربنا وبإذن الله يكون في كفاله سيدنا إبراهيم إلى أن نلتقى ياحبيبي.. ربنا يصبرنا على فراقك يا علي وربنا يربط على قلبنا أنا ورويدا ويخليلنا عمر يااااارب.. وربنا يبعد أي حاجه وحشه عننا وعن أي حد اللهم آمين ونتقابل قريب يا علي. الحمد لله قدر الله وماشاء فعل".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مفيش كلام يتقال غير الحمد لله حته مننا سبقتنا فى الجنه باذن الله..ربنا استرد وديعته وكان احلى حاجه فى الدنيا بس مايتعزش اكيد على اللى خلقه ولا هنكون احن عليه من ربنا وباذن الله يكون فى كفاله سيدنا ابراهيم الى ان نلتقى ياحبيبى ..ربنا يصبرنا على فراقك يا على وربنا يربط على قلبنا انا ورويدا ويخليلنا عمر يااااارب ..وربنا يبعد اى حاجه وحشه عننا وعن اى حد اللهم امين ونتقابل قريب ياعلى 💔 الحمد لله قدر الله وماشاء فعل

A post shared by Mohammed Usama Osos (@osossssssss) on

وفاة النجل النجم المصري أوس أوس:

وقد فجع الموت الفنان محمد أسامة الشهير بـ أوس أوس، منذ أسبوعين تقريباً، بوفاة ابنه علي بعد 3 أشهر فقط على ولادته، حيث تم دفن طفله في مقابر الأسرة في طريق صلاح سالم، حيث تواجد العديد من النجوم والفنانين لمؤازرة النجم أوس أوس في وفاة نجله ومشاركته في دفنه.

فكان على رأسهم كل من أشرف عبد الباقي، الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، محمد إمام، أحمد فهمي، ونجوم مسرح مصر على ربيع ومصطفى خاطر وحمدى الميرغني ومحمد أنور وكريم عفيفى وسليمان عيد وعزوز عادل وعدد آخر من الفنانين.

وكان أشيع في وقتها أن سبب الوفاة سقوط الطفل في المنزل مما أدى إلى وفاته، إلا أن الفنان أوس أوس نفى ذلك، مؤكداً أن وفاته كانت طبيعية وأنه كان نائم قبل اكتشافهم لوفاته.

وقال في ذلك الوقت، عبر حسابه الرسمي على الانستقرام: "إنا لله وإنا إليه راجعون.. الله يرحمك يا علي متتعزش على اللي خلقك والوفاة طبيعية كان نايم وزي الفل.. ربنا يصبرنا على فراقك.. وأنا أسف جداً مش قادر أرد على رسايل ولا ومكالمات ربنا يخليكم ولو بتحبوني من قلبكم دعواتكم لرويدا مراتي ربنا يصبرها ويصبرنا على فراقه ويطمن قلبها وتبقى كويسة بإذن الله ويباركلنا ويحفظلنا عمر بإذن الله وقدر الله وما شاء فعل".

تم نشر هذا المقال مسبقاً على ليالينا. لمشاهدة المقال الأصلي، انقر هنا